Wiadomości branżowe

Polskie sklepy internetowe 2006

Internetowy Magazyn Nowej Gospodarki Internet Standard oraz serwis Sklepy24.pl przeprowadziły w dniach 12-16 grudnia br. badanie stanu polskiego e-commerce.Spośród kilkuset sklepów, których przedstawiciele udzielili odpowiedzi, żaden nie spodziewa się w najbliższych latach recesji na rynku e-commerce, natomiast ponad 60% oczekuje dynamicznego wzrostu sprzedaży. Dla 57% sklepów tegoroczny wynik finansowy netto będzie lepszy niż w roku ubiegłym, dla 61% wzrośnie wartość sprzedaży.Aż 2/3 sklepów to mikroprzedsiębiorstwa - prowadzone przez jedną lub dwie osoby. Jedynie w 9% sklepów jest zatrudnionych powyżej pięciu osób. Obroty powyżej 200 tys. zł są udziałem zaledwie 7,4%. Prawie 46% sklepów w ciągu miesiąca sprzedaje towar wart mniej niż 10 tys. zł.Z przebadanych sklepów aż 74,3% istnieje w sieci dłużej niż rok, przy czym dłużej niż 5 lat jedynie 6,9% serwisów.Właściciele sklepów jako czynnik, który najbardziej utrudnia rozwój rynku e-commerce w Polsce najczęściej wskazują brak zaufania klientów do tej formy handlu. Drugą najczęściej wymienianą przeszkodą są zbyt wysokie koszty wysyłki towaru. Czynnikiem

Internetowy Magazyn Nowej Gospodarki Internet Standard oraz serwis Sklepy24.pl przeprowadziły w dniach 12-16 grudnia br. badanie stanu polskiego e-commerce.

Spośród kilkuset sklepów, których przedstawiciele udzielili odpowiedzi, żaden nie spodziewa się w najbliższych latach recesji na rynku e-commerce, natomiast ponad 60% oczekuje dynamicznego wzrostu sprzedaży. Dla 57% sklepów tegoroczny wynik finansowy netto będzie lepszy niż w roku ubiegłym, dla 61% wzrośnie wartość sprzedaży.

Aż 2/3 sklepów to mikroprzedsiębiorstwa – prowadzone przez jedną lub dwie osoby. Jedynie w 9% sklepów jest zatrudnionych powyżej pięciu osób. Obroty powyżej 200 tys. zł są udziałem zaledwie 7,4%. Prawie 46% sklepów w ciągu miesiąca sprzedaje towar wart mniej niż 10 tys. zł.

Z przebadanych sklepów aż 74,3% istnieje w sieci dłużej niż rok, przy czym dłużej niż 5 lat jedynie 6,9% serwisów.

Właściciele sklepów jako czynnik, który najbardziej utrudnia rozwój rynku e-commerce w Polsce najczęściej wskazują brak zaufania klientów do tej formy handlu. Drugą najczęściej wymienianą przeszkodą są zbyt wysokie koszty wysyłki towaru. Czynnikiem sprzyjającym rozwojowi e-commerce w Polsce jest według 94% badanych proces upowszechniania dostępu do Internetu.

Kompletny raport z badania „E-commerce 2006. Badanie polskich sklepów internetowych” do pobrania w serwisach Internet Standard oraz Sklepy24.pl.

 

InternetStandard.pl jest magazynem nowej gospodarki wydawanym przez wydawnictwo International Data Group Poland SA. Miesięcznie odwiedzany jest przez ponad 300 tys. czytelników (reals users, badanie Megapanel Gemius/PBI), do których należą przedstawiciele branży internetowej i zaawansowani użytkownicy. Magazyn zajmuje się tematyką biznesową i społeczną sieci. Internet Standard prowadzi forum eksperckie oraz przygotowuje konferencje branżowe. 

http://www.internetstandard.pl
tel. (022) 321-78-39
Osoba kontaktowa: Piotr Zalewski
E-mail: [email protected]

Serwis konsumencki Sklepy24.pl kierowany jest do osób kupujących online, które znajdą tutaj wszystkie liczące się polskie sklepy internetowe. Opis każdego sklepu przechodzi weryfikację redakcji, a w wyborze miejsca na zakupy pomaga szczegółowa informacja o oferowanych towarach, warunkach płatności i dostawy oraz liczne opinie klientów.
Redakcja serwisu Sklepy24.pl promuje najlepsze sklepy internetowe, które spełniają ustawowe wymogi informacyjne i cieszą się dobra opinią konsumentów przyznając im znak jakości Trusted Store – Wiarygodny Sklep.
W serwisie Sklepy24.pl można znaleźć liczne porady i pomoc w sprawach związanych z zakupami przez internet.

A to już wiesz?  Konkurs na Dzień Bezpiecznego Internetu

http://www.sklepy24.pl
Skype: sklepy24.pl
Osoba kontaktowa: Piotr Jarosz
E-mail: [email protected]

 

International Data Group Poland S.A., polski oddział największego na świecie, międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej – International Data Group – wydającego 300 czasopism w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje tygodnik Computerworld, wraz z Raportami Computerworld (między innymi Computerworld TOP 200 – Polski Rynek Informatyczny i Telekomunikacyjny), magazyn kadry zarządzającej CEO, magazyn zarządzających bezpieczeństwem CSO, magazyn dyrektorów marketingu CMO, magazyn finansistów CFO, magazyn dyrektorów IT CIO, miesięcznik PC World Komputer wraz z wydaniami specjalnymi PC World Komputer Extra i PC World Komputer Special, miesięczniki NetWorld, Digit, Kino Domowe DVD, czasopisma Digital Life, Macworld, Tips&Tricks oraz serwisy online Internet Standard, GameStar, IT Partner, serwis rekrutacyjny dla branży IT JobUniverse, Fotografia, CyberJoy, Cyber. International Data Group Poland S.A. jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT – IDG.pl.

Źródło IDG Poland. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy