Wiadomości branżowe

Finał polskiej edycji programu ?Shaping Futures? W trosce o lepszą przyszłość i zawód z pasją

Finał polskiej edycji programu ?Shaping Futures? W trosce o lepszą przyszłość i zawód z pasją
04.08.2014 Komunikat prasowy Finał polskiej edycji programu ?Shaping Futures? W trosce o lepszą przyszłość i zawód z pasją 04.08.2014 13:45 SOS Wioski Dziecięce Zakończyła się

04.08.2014

Komunikat prasowy Finał polskiej edycji programu ?Shaping Futures? W trosce o lepszą przyszłość i zawód z pasją 04.08.2014 13:45 SOS Wioski Dziecięce Zakończyła się I polska edycja międzynarodowego programu wolontariackiego Schwarzkopf Professional o nazwie ?Shaping Futures?. Celem programu realizowanego we współpracy ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce w Polsce jest stworzenie młodym ludziom szans na lepszą przyszłość poprzez naukę zawodu fryzjera. Dwóm najzdolniejszym spośród 14 uczestniczek warsztatów, Schwarzkopf Professional ułatwił start na drodze do profesjonalnej kariery. Pierwsza polska edycja międzynarodowego programu ?Shaping Futures? odbyła się na terenie SOS Wioski Dziecięcej w Siedlcach w dniach 21 lipca ? 1 sierpnia br. Warsztaty dla 14 uczestniczek szkolenia z Wiosek w Biłgoraju, Kraśniku i Programu Wsparcia Rodziny w Skórcu prowadzili wolontariusze ? styliści Schwarzkopf Professional. Podczas spotkań zakwalifikowane do programu młode dziewczyny poznawały podstawowe techniki fryzjerskie oraz pozyskiwały fachową wiedzę na temat zabiegów stylizacyjnych i pielęgnacyjnych pod okiem specjalistów. Fryzjer to bez wątpienia przyszłościowy zawód. Najważniejsze to wykonywać go z pasją, zaangażowaniem i kreatywnością. Chcemy o tym przekonać młodych ludzi, poprzez umożliwienie im kontaktu z ekspertami oraz budowanie silnej relacji mistrz-uczeń ? informuje Paweł Zaorski, General Manager Schwarzkopf Professional. Co ważne, nasza inicjatywa nie poprzestaje na przekazaniu tajników zawodu, gdyż niektórym z uczestniczek stworzymy realną szansę rozwoju kariery po zakończeniu programu. Miejmy nadzieję, że dzięki wiedzy i praktyce, którą zdobędą pod naszym okiem, zrobią pierwszy krok, by zmienić swoją przyszłość na lepszą ? dodaje. Podopieczni SOS Wiosek Dziecięcych to dzieci porzucone i osierocone, nierzadko po bardzo trudnych przejściach. Naszym celem jest to, by wyrosły na szczęśliwych i samodzielnych ludzi. Projekt ?Shaping Futures?, to dla nich wielka szansa. Dzięki zajęciom z wolontariuszami dziewczęta dowiedziały się wiele o swoim wymarzonym zawodzie, wiele się nauczyły i spotkały wspaniałych ludzi. Widać, że dzięki udziałowi w projekcie stały się także bardziej pewne siebie i odważniej patrzą w przyszłość.- mówi Karolina Kamińska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce – Cieszymy się, że są takie firmy jak Henkel, których pracownikom leży na sercu los potrzebujących dzieci. Po zakończeniu warsztatów, zgodnie z założeniem programu, uczestniczki przeszły sprawdzian. Dwie z nich, które wykazały się największymi umiejętnościami i zaangażowaniem w zdobywanie zawodu fryzjera otrzymają dalsze wsparcie w rozwijaniu swojej pasji. Są to Ania Stankiewicz i Dominika Piwowarczyk podopieczne SOS Wiosek Dziecięcych. Schwarzkopf Professional wesprze przyszłe fryzjerki w stawianiu dalszych kroków w świecie profesjonalnego fryzjerstwa. Dziewczyny podejmą 2-letnią naukę w szkole fryzjerskiej, będą miały szansę uczestniczyć w szkoleniach i warsztatach, zostaną wyposażone w niezbędne profesjonalne akcesoria fryzjerskie oraz otrzymają pomoc w odbywaniu fryzjerskich praktyk. *** Program ?Shaping Futures? to wolontariacka inicjatywa należącej do firmy Henkel marki Schwarzkopf Professional. Celem programu jest stworzenie młodym ludziom szans na lepszą przyszłość poprzez naukę zawodu fryzjera. Program realizowany jest od 2008 r. a od 2010 r. we współpracy ze stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce. Jednym z ekspertów zaangażowanych w międzynarodowe działania w ramach programu jest ambasadorka Schwarzkopf Professional, Anna Kulec-Karampotis, znana z działalności charytatywnej właścicielka sieci ponad 60 salonów fryzjerskich Trendy Hair Fashion. Anna Kulec-Karampotis uczestniczyła w programie w 2013 r. ucząc podstaw technik fryzjerskich młodzież z Wioski Dziecięcej SOS w Republice Południowej Afryki. Po jego zakończeniu z własnej inicjatywy zaprosiła do Polski troje uczestników, którzy odbyli w salonie Trendy Hair Fashion 6- miesięczne praktyki. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce to organizacja działająca od blisko 70 lat w 133 krajach. Niesie pomoc dzieciom tworząc rodzinne formy opieki zastępczej nazywane SOS Wioskami Dziecięcymi. Prowadzi skierowane do rodzin zagrożonych rozpadem programy wsparcia oraz wspólnoty młodzieżowe, w których młodzi ludzie opuszczający Wioski SOS pod okiem opiekunów uczą się samodzielnego życia. W bieżącym roku SOS Wioska Dziecięca w Biłgoraju, jedna z objętych programem ?Shaping Futures?, obchodzi swoje 30-lecie istnienia. Jest to najstarsza SOS Wioska Dziecięca w Polsce. Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2013 roku wartość sprzedaży wyniosła 16,4 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,5 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.

A to już wiesz?  Interesy internautów mają być ponad interesami cybergigantów. Konieczna regulacja mediów społecznościowych

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy