Wiadomości branżowe

Polski konsument według firmy Ericsson

Ericsson przedstawił wyniki tegorocznych badań konsumenckich w Polsce, obalając jednocześnie wiele z mitów dotyczących rynkowych zachowań Polaków. Wywiady przeprowadził dział Consumer Lab firmy Ericsson.Polska jest gotowa na przyjęcie nowoczesnych usług multimedialnych – taki wniosek płynie z przeprowadzonych badań. 23% Polaków już dziś korzysta z nowoczesnych usług telefonii komórkowej. Młodzież z kolei, jest wręcz spragniona nowych usług, a jak pokazuje przykład SMS-ów są oni w stanie przekonać pozostałe grupy społeczne do nowinek technologicznych. Warto jednak pamiętać, że Polacy są nadal wrażliwy na cenę usług.Rynek polski w większości aspektów wykazuje podobne trendy jak pozostałe kraje europejskie. W jednym przypadku różnica jest niezwykle widoczna. Polska jest krajem SMS-ów. Polacy prawie dwurkotnie częściej (6,5 dziennie), niż obywatele kolejnego z badanych krajów europejskich, wysyłają wiadomości tekstowe. SMS inicjuje ruch w sieci, gdyż z reguły Polacy odsyłają wiadomośc tekstową lub oddzwaniają.Zastanawiąjące jest, że aż 78% konsumentów w Polsce samemu opłaca rachunki telefoniczne, a tylko w

Ericsson przedstawił wyniki tegorocznych badań konsumenckich w Polsce, obalając jednocześnie wiele z mitów dotyczących rynkowych zachowań Polaków. Wywiady przeprowadził dział Consumer Lab firmy Ericsson.

Polska jest gotowa na przyjęcie nowoczesnych usług multimedialnych – taki wniosek płynie z przeprowadzonych badań. 23% Polaków już dziś korzysta z nowoczesnych usług telefonii komórkowej. Młodzież z kolei, jest wręcz spragniona nowych usług, a jak pokazuje przykład SMS-ów są oni w stanie przekonać pozostałe grupy społeczne do nowinek technologicznych. Warto jednak pamiętać, że Polacy są nadal wrażliwy na cenę usług.

Rynek polski w większości aspektów wykazuje podobne trendy jak pozostałe kraje europejskie. W jednym przypadku różnica jest niezwykle widoczna. Polska jest krajem SMS-ów. Polacy prawie dwurkotnie częściej (6,5 dziennie), niż obywatele kolejnego z badanych krajów europejskich, wysyłają wiadomości tekstowe. SMS inicjuje ruch w sieci, gdyż z reguły Polacy odsyłają wiadomośc tekstową lub oddzwaniają.

Zastanawiąjące jest, że aż 78% konsumentów w Polsce samemu opłaca rachunki telefoniczne, a tylko w przypadku 2% wydatki pokrywają firmy.

Badania odbyły się w kwietniu 2006 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.

Consumer & Enterprise Lab jest działem firmy Ericsson działającym od 1995 roku. Każdego roku  przeprowadza on badania konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym w ponad 10 krajach na świecie. W ten sposób Ericsson zyskuje istotne wsparcie dla rozwoju, marketingu oraz działań wzmacniających markę. Firma wspiera także swoich klientów w lepszym zrozumieniu rynku.

Ericsson kształtuje przyszłość mobilnej i szerokopasmowej komunikacji internetowej będąc liderem w dziedzinie technologii. Jako dostawca nowatorskich rozwiązań technologicznych w 140 krajach, pomaga w tworzeniu najpotężniejszych na świecie firm komunikacyjnych.

Źródło Ericsson Sp. z o.o.. Dostarczył netPR.pl
A to już wiesz?  ERICSSON - raport kwartalny Q3 2003

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy