Wiadomości branżowe

Mobilna telewizja dla młodych ? wyniki badania Ericsson Consumer Lab

Mobilna telewizja dla młodych ? wyniki badania Ericsson Consumer Lab
Ericsson dostarcza polskim operatorom kompletne rozwiązanie Mobile TV funkcjonujące w oparciu o mobilne sieci szerokopasmowe. Ericsson Consumer Lab ustalił, że między 22 a 25% młodzieży korzystającej z telefonów komórkowych chce oglądać mobilną telewizję na swoich aparatach.Rozwiązanie firmy Ericsson oparte o mobilne sieci szerokopasmowe pozwala na dostarczanie mobilnej telewizji już dziś na ekrany telefonów komórkowych. Zwlekanie z wprowadzaniem usługi Mobile TV na polski rynek zmniejsza zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wśród użytkowników telefonów komórkowych wskazują na spadek zainteresowania mobilną telewizją z 17% w 2006 roku do 12% w 2009 roku.Mobilna telewizja najbardziej zaciekawiła osoby młode, mieszkające w większych miastach, wiodące aktywny tryb życia.44% badanych zainteresowanych korzystaniem z mobilnej telewizji chciałoby oglądać głównie serwisy informacyjne oraz kanały muzyczne (40%) Kolejne 34% użytkowników mobilnej telewizji zadeklarowało chęć oglądania filmów na ekranie komórki, a 31% jest zainteresowanych relacjami sportowymi.Duża część

Ericsson dostarcza polskim operatorom kompletne rozwiązanie Mobile TV funkcjonujące w oparciu o mobilne sieci szerokopasmowe. Ericsson Consumer Lab ustalił, że między 22 a 25% młodzieży korzystającej z telefonów komórkowych chce oglądać mobilną telewizję na swoich aparatach.

Rozwiązanie firmy Ericsson oparte o mobilne sieci szerokopasmowe pozwala na dostarczanie mobilnej telewizji już dziś na ekrany telefonów komórkowych. Zwlekanie z wprowadzaniem usługi Mobile TV na polski rynek zmniejsza zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wśród użytkowników telefonów komórkowych wskazują na spadek zainteresowania mobilną telewizją z 17% w 2006 roku do 12% w 2009 roku.

Mobilna telewizja najbardziej zaciekawiła osoby młode, mieszkające w większych miastach, wiodące aktywny tryb życia.

44% badanych zainteresowanych korzystaniem z mobilnej telewizji chciałoby oglądać głównie serwisy informacyjne oraz kanały muzyczne (40%) Kolejne 34% użytkowników mobilnej telewizji zadeklarowało chęć oglądania filmów na ekranie komórki, a 31% jest zainteresowanych relacjami sportowymi.

Duża część respondentów Ericsson Consumer Lab oczekuje, że operator umożliwi im bezpłatne oglądanie mobilnej telewizji przez określony okres testowy. Na taką promocję najbardziej liczą „eksperymentatorzy” (20%) oraz „profesjonaliści” (16%).

Na polskim rynku Ericsson może pochwalić się zakończonymi sukcesem wdrożeniami platform videostreamingowych dla operatorów Polkomtel oraz PTC.

Ericsson uważa, że coraz większe zapotrzebowanie na mobilny Internet, musi w przyszłości wiązać się ze zwiększeniem rozmaitych usług mobilnych opratych o wysoko wydajne sieci komórkowe. Jedną z takich usług jest właśnie cyfrowa telewizja mobilna, która już dzisiaj mocno depcze po piętach technologiom takim jak DVB-H, a nie jest usługą wymagająca odrębnej infrastruktury i ogromnych kosztów związanych z jej budową.

O ofercie firmy Ericsson w obszarze Mobile TV

Ericsson w swojej ofercie dotyczącej MobileTV oferuje zarówno kompletną platformę do obsługi i udostępniania telewizji mobilnej (znana jako ECDS lub po prostu MobileTV) jak i wybrane komponenty związane z odbiorem sygnałów AV, kodowaniem oraz ich dystrybucją w sieciach komórkowych.

A to już wiesz?  WPROST: kulisy więzień CIA w Polsce

Platforma ECDS to bogaty zestaw elementów służących do komplementarnego świadczenia usług związanych z telewizją mobilną. W jej skład wchodzą m .in. elementy służące do:

–   odbioru sygnałów AV z satelity (komponenty firmy Tandberg, jednego z największych światowych dostawców elementów do obsługi telewizji naziemnej zarówno analogowej jak i cyfrowej);

–   kodowania ww treści na postać mobilną (formaty “zjadliwe” dla komórek i innych urządzeń mobilnych dostępnych na rynku) w tym np enkodery firmy Envivio czy Real Networks;

–   dystrybucji ww treści (serwery video streaming);

–   zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług telewizji mobilnej;

–   integracji platformy MobileTV/ECDS z innymi kluczowymi dla jej działania elementami sieci komórkowej operatora (jak np billing).

O badaniu Consumer Lab Polska 2009

Badania odbyły się w okresie marzec – maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

O Consumer Lab

Consumer Lab istnieje od 15 lat w ramach Grupy Ericsson skupiając się na poznawaniu zachowań konsumentów. Każdego roku przeprowadza badania konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym w 11 krajach na 4 kontynentach na świecie. Badania Consumer Lab są reprezentatywne dla 1,1 miliarda ludzi na całym świecie.

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 75 000 pracowników. W 2008 r. uzyskała przychody w wysokości 209 mld SEK (32,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

 www.ericsson.com/pl

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

Źródło Ericsson Sp. z o.o.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy